Forum Gündemi:

Konu Başlığı : Gelin ŞİRK nedir ne değildir öğrenelim?

*
Bu konu; tarihinde açılmış olup, 2 defa yorumlanmıştır.
Konu Sahibi : Zaza hattap
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Çevrimdışı
Acemi Üye
*
23
mesajlar
7
konular
24
REP PUANI
Yeni Üye

Apr 2021
(Kayıt Tarihi)
Erkek
(Cinsiyet)
#1
07-06-2021, Saat:01:22 AM
“Yemin olsun ki, sen onları yaşamaya karşı insanların en düşkünü olarak bulursun. Şirk koşan müşriklerden/putperestlerden her biri de arzular ki, bin sene yaşasın. Oysa (uzun ) yaşatılması hiç kimseyi azaptan uzaklaştırmaz. Allah onların yapmakta olduklarını eksiksiz görür.”(2/Bakara, 96 )

“Şirk”, “şerike” fiilinden masdardır. “Şirk” ve aynı kökten gelen şirket, müşâreket, sözlükte; mülk ve saltanatta ortak olmak demektir. Bir şeyin birden fazla kişiye ait olduğunu ifade ederler. Aynı kökten gelen ‘eşreke’ fiili, ortak koşmak, ortak olmak anlamına gelir. Ortak koşana ise “müşrik” denir.

Istılahta şirk; Allah’a zatında, sıfatlarında ve fiillerinde ortak ve denk tanımaktır. Şirk koşan kişiye müşrik denir. İki veya daha çok ilâh tanımak, herhangi bir varlığı ma’bud (ibadet edilen ) olarak bilmek, Allah’ın yaratıcı, kadim, bâkî… gibi sıfatlarını başka varlıklara vermek şirktir. Kısaca şirk, Allah’ın ilâhlık vasıflarını Allah’tan başkasına vermektir. Şirk; tevhidin temeli olan “lâ ilâhe illâllah” gerçeğinin dışına çıkmak, Allah’tan başka ilâh(lar ) olduğunu inanç, söz veya eylemle iddia etmek, Allah’ın dışında ibâdet edilecek, duâ edilecek, gerçek anlamda güç ve kudret sahibi olduğunu kabul etmektir.

Şirk küfürdür, müşrik aynı zamanda kâfirdir. Şirk kavramı, insanların uydurdukları dinleri tanımlama açısından son derece önemli kavramlardan biridir. İnsanlar tarih boyunca sınırlı sayıdaki inançsızlar/ateistler dışında ya “şirk’ dini üzerinde ya da ‘Tevhid’ dini üzerinde olmuşlardır. Aslında ateistler de bir anlamda müşrik ve münkirdirler.

Şirkin olduğu yerde sâlih amel olmaz. Çünkü amelin kabul olması için ihlâs, yani yapılan ibâdetin yalnız Allah için yapılmış olması gereklidir. Allah Kur’ân-ı Kerim’de şöyle buyuruyor: “Rabbine kavuşmayı uman kimse, sâlih amel işlesin ve Rabbine ibâdette hiçbir kimseyi ve hiçbir şeyi ortak tutmasın.” (18/Kehf, 110 )

Şirk, kelime anlamı itibariyle bir ortaklığı, ortak olmayı, bir eş-arkadaş tutmayı, malda ve tasarrufta bir hissedar bulmayı ifade eder. Söz gelimi, aynı kökten gelen ‘şerik’ arkadaş, yardımcı, hissedar yani ortak demektir. Şirk, bu ortak olma, eş ve arkadaş bulma fiilidir. İslâm kültüründe şirk kelimesi sözlük anlamından hareketle çok daha özel bir mânâ kazanmıştır. Tevhid dinine aykırı olarak inanılan dinleri ve Allah’tan başka ilâh kabul edenlerin kafa yapılarını, aynı zamanda da onların yaptıkları yanlış işi değerlendirmek üzere kullanılır olmuştur.
Çevrimdışı
Forumcu
*
271
mesajlar
20
konular
242
REP PUANI
Yeni Üye

Nov 2016
(Kayıt Tarihi)
Erkek
(Cinsiyet)
#2
07-06-2021, Saat:09:50 AM
Peygamber efendimiz(SAV) buyurmuşlardır:
Şirk; karanlık bir gecede, kara bir kayanın üstünde yürüyen kara bir karınca gibidir.

Kur'an-ı kerimin yaklaşık üçte biri putperestler ve şirk üzerinedir. Şayet günümüzde putperestlik deyince aklımıza hala -taştan, ağaçtan birtakım putlar edinip onlara ibadet eden- putperestler ararsak, putperestliği böyle zannedersek, kur'anın bu üçte birini iptal etmemiz gerekir. Yani boşuna aramayalım.

Esas putperestlik nefsimizde. Putperestliği nefsimizde arayalaım.
Günümüzde hiç aklımıza bile getirmeden o kadar çok şirke düşüyoruz ki; sabah akşam sırf bunun için tevbeler yapmayı tavsiye ederim.

"Ben" dediğimiz anda, cümleye "ben" diye başladığımız anda tehlikenin içindeyiz. Cümleye devam etmeden önce bir "estağfurullah" çekmeyi tavsiye ederim.

Allah'a emanet
Çevrimdışı
.
*
16,879
mesajlar
110
konular
8,408
REP PUANI
Yeni Üye

Oct 2013
(Kayıt Tarihi)
Kız
(Cinsiyet)
#3
07-06-2021, Saat:01:37 PM
Ben çok kereler bu mevzuyu kendi kendime sorgulamışımdır. Ama hala oturtabilmiş değilim kafamda. İnanan hiçbir insan, dört dörtlük ibadet ediyor olmasa bile, tövbe haşa "ben Allah'a ortak koşuyorum, ayrıca şunuda ilah kabul ediyorum" demez, diyemez. O zaman bu şirk hususu bambaşka bir şey olmalı. Kendinden emin olan bir insanın dahi, kendisi bile farkında değilken şirke düşmüş olması gibi bıçak sırtı bir durumdan bahsediyor olmalıyız. Öyleki Allah kendisine şirk koşulmadığı sürece tüm günahları bağışlayacağını buyuruyor. Buda çok çok büyük bir lütuf. Böylesine büyük bir lütfada sadece "ben Allah'a hiçbir şeyi şirk koşmadım" sözlerimizle kavuşabileceğimizi sanmıyorum. O zaman bu şirk koşma günahı çok komplike bir durum olmalı..Anlatabildim mi bilmiyorum hala... Mesela başka ne tür durumlar biz farkında değilsek dahi içinde şirk unsuru barındırır ?


Hızlı Menü:


Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi