You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

IŞİD'in Yahudi Olduğunun Teolojik Kanıtları

IŞİD'in Yahudi Olduğunun Teolojik Kanıtları

Cezalı Üye
IŞİD'in Yahudi Olduğunun Teolojik Kanıtları
Yeşu.8: 27 İsrailliler, RABbin Yeşu'ya verdiği buyruk uyarınca,kentin yalnız hayvanlarıyla mallarını yağmaladılar.
Yeşu.8: 28 Ardından Yeşu Ay Kenti'ni ateşe verdi, yakıp yıkıp viraneye çevirdi. Yıkıntıları bugün de duruyor.

Yazımıza tevratın YEŞU bölümünden bir ayetle başladık. Bunun nedeni, konunun genel çerçevesinin tevrat ve tevrat özelinde de yeşu bölümü olacağı içindir.

Günümüz teologlarının bir konuyu irdelerken kategorik açıdan belli bir kural dahilinde hareket etmedikleri, her birinin kafasında oluşturduğu genel çerçeveye göre hareket ettiği ortadadır. Her ne kadar işinin ehli olanlar kitap - sünnet - icma - kıyas sırasına göre hareket etseler de, genelinin bu kurala uymadığı, hatta bu kurala uyanların da genellikle aynı kuralı ihmal ettiği ve gelişi güzel konuştuğu, yazdığı ortadadır.

Bu bilgiyi şu açıdan verdim. Ben de bu konuda kendi çerçeveme göre hareket edeceğim. Buna rağmen, bu sıralamayı bilmekte ve kabul etmekte olmamla beraber, konunun gelişine göre bu başlıklardan bazılarını ihmal ettiğimden, bunu baştan belirtmekte yarar görüyorum.

Elbette hatasız kul yoktur ve hatalarım için Allah beni affetsin. Ve bu yazıyı her kim okuyorsa onu da. Ve insanlara da hatalarından dönmeyi de nasip eder inşaallah.

Biz bu konuyu, bazı temel göstergeler üzerinden irdeleyeceğiz. Ve bu irdeleme şekli yukarıda izah edilen teorinin dışında olmakla beraber kendi içinde tutarlı ve yeterli kanıtlar ihtiva edecektir. Akıl sahiplerinin kolaylıkla anlayacağı bir dilde izah etmeye çalıştım. Bu konuya girişin bu kadar uzun olmasının nedeni, konuya akıl sahiplerinin ilgisini çekmek, akıl sahibi olmayanların sıkılarak uzaklaşması için onlara bir nebze soluklanma fırsatı vermesidir. Elimizde bir skala yoktur ve şu yaş ve deneyimin üstündekilerin anlayabileceği bir yazı olduğunu söyleyemeyiz, bunun yerine ancak bolca zamanı olup okuduğunu anlayanların anlayabileceği bir üslubu tercih edeceğiz.

Bu yazıdaki iddianın gerçeklendiğini savunmak için şöyle bir yol izlenecektir: Bir kaç göze batan, konu özelinde dikkat çeken bir kaç temel konuda islamın ve yahudiliğin yaklaşım farkını ortaya koyarak, IŞİD'in bu yaklaşım şekillerinden hangisini akide olarak benimsediğini, hangisine daha yakın olduğunu ortaya koyacağız. Bu bizim, akide olarak IŞİD'in yahudi mi, yoksa islam mı olduğunu kanıtlamamızı sağlayacak. Bu kategorik ayrımdan sonra artık bir IŞİD'linin kendisini müslüman, yahudi veya başka dinlerden tanımlamasının bir önemi olmayacak. Çünkü bir ispatımızı, kişinin beyanından bağımsız olarak bir bütün olarak IŞİD'in duruşu üzerinden kanıtlayacağız.

BAZI KONULARDA İSLAMIN VE YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

1- CİHADA (SAVAŞA) BAŞLAMAK:

A) İSLAMIN YAKLAŞIMI:
Sizinle savaşanlara karşı Allah yolunda savaşın (ancak) aşırı gitmeyin. Elbette Allah aşırı gidenleri sevmez. (2/190)

Görüldüğü gibi islamın cihada yaklaşımı, karşı tarafın saldırması halinde ya da savaş ilan etmesi halinde savaşma esasına dayalıdır. Her ne kadar farklı ayetlerde tebliğle birlikte bir takım uygulamalar varsa da, bunlar kent içi uygulamalar olup, şehirler arasındaki ilişkiler açısından durup dururken, ya da tebliğ üzerine cihad yoktur. Cihad ancak karşı tarafın savaş açmasıyla olmaktadır.

B) YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

2 Yeşu, Eriha`dan Beytel`in doğusunda, Beytaven yakınındaki Ay Kenti`ne adamlar göndererek, “Gidip ülkeyi araştırın” dedi. Adamlar da gidip Ay Kenti`ni araştırdılar.

3 Sonra Yeşu`nun yanına dönerek ona, “Bütün halkın oraya gidip yorulmasına gerek yok” dediler, “Sayısı az olan Ay halkını yenmeye iki üç bin kişi yeter.”

Yeşu: 2-3

Görüldüğü gibi, yahudilikte savaşmak için bir beldenin savaş ilan etmesi ya da etmemesi bir şey ifade etmemektedir. Durduğu yerde durması, orayla savaşmaya yeterlidir. Ay halkı Yahudilere hiç bir şey yapmadıkları halde, sadece "kolay hedef" olmaları, saldırıya uğramalarına neden olmuştur.

C) IŞİD'İN YAKLAŞIMI:

Kendisine karşı savaş ilan etmemiş olan Suriye ordusuna ve Suriye halkına karşı savaşa başlamıştır.

1. KISMIN SONUCU:

Cihada başlama açısından IŞİD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

Cihada başlama açısından IŞİD akıdesi islam akıdesiyle taban tabana zıttır.

2- İNSANLARIN KAFASINI KESMEK:

A) İSLAMIN YAKLAŞIMI:

(Savaşta) inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman boyunlarını vurun. Nihayet onlara iyice vurup sindirince bağı sıkıca bağlayın (esir alın). Savaş sona erince de artık ya karşılıksız veya fidye karşılığı salıverin. Durum şu ki, Allah dileseydi, onlardan intikam alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek ister. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların yaptıklarını boşa çıkarmaz.
Muhammed Suresi: 4

İslam'da kafa kesmek, savaş sırasında kılıçla düşmanı öldürmek olarak tarif edilir. Savaş bitimindeyse düşmanın ya koşulsuz olarak, ya da fidye karşılığı salı verilmesini öngörmüştür.

B) YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

Sonra Ofra`ya, babasının evine dönüp kardeşlerini, Yerubbaal`ın yetmiş oğlunu bir taşın üzerinde kesip öldürdü. Yalnız Yerubbaal`ın küçük oğlu Yotam kaçıp gizlendiği için sağ kaldı.

Hakimler: 9:5

Görüldüğü gibi yahudilikte de, savaş sırasında "KAFA KESMEK" vardır.

Burada kafa kesmek savaş sırasında değil, sivil katliamı şekilde yapılmıştır.

C) IŞİD'İN YAKLAŞIMI:

Savaş esirlerinin kafasını kesmektedir.

2. KISMIN SONUCU:

KAFA KESME açısından IŞİD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

KAFA KESME açısından IŞİD akıdesi islam akıdesiyle taban tabana zıttır.

3- SİVİL KATLİAMI:


A) İSLAMIN YAKLAŞIMI:

190. Sizinle savaşanlara karşı Allah yolunda siz de savaşın. Ancak aşırı gitmeyin. Çünkü Allah aşırı gidenleri sevmez.
191. Onları nerede yakalarsanız öldürün. Sizi çıkardıkları yerden (Mekke'den) siz de onları çıkarın. Zulüm ve baskı adam öldürmekten daha ağırdır. Yalnız, Mescid-i Haram yanında, onlar sizinle savaşmadıkça, siz de onlarla savaşmayın. Sizinle savaşırlarsa (siz de onlarla savaşın) onları öldürün. Kâfirlerin cezası böyledir.

Görüldüğü gibi islamın sivil katliam yaklaşımı yoktur. "Sizinle savaşanlara karşı" onları bulduğunuz yerde öldürün denilerek düşmana karşı savaşı teşvik etmiştir.

B) YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

17 Şimdi bütün erkek çocukları ve erkekle yatmış kadınları öldürün.
18 Yalnız erkekle yatmamış genç kızları kendiniz için sağ bırakın.
Çölde Sayım 31:17 - 31:18

10 Yeşu bundan sonra geri dönüp Hasor`u ele geçirdi, Hasor Kralı`nı kılıçla öldürdü. Çünkü Hasor eskiden bütün bu krallıkların başıydı.

11 İsrailliler kentteki bütün canlıları kılıçtan geçirip yok ettiler. Soluk alan bir tek kişiyi esirgemediler. Ardından Yeşu Hasor`u ateşe verdi.

Yeşu 10:11

Görüldüğü gibi ele geçirilen beldelerdeki herkes öldürülmektedir.

C) IŞİD'İN YAKLAŞIMI:

Ele geçirilen bazı beldelerdeki herkesi öldürmekte, bazı beldeleri ise sağ bırakmaktadır.

3. KISMIN SONUCU:

SİVİL KATLİAMI açısından IŞİD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

SİVİL KATLİAMI açısından IŞİD akıdesi islam akıdesiyle ORTAK YÖNÜ BULUNMAMAKTADIR.

4- SAVAŞ ESİRLERİNE MUAMELE ETMEK:

A) İSLAMIN YAKLAŞIMI:

Nihayet onlara iyice vurup sindirince bağı sıkıca bağlayın (esir alın). Savaş sona erince de artık ya karşılıksız veya fidye karşılığı salıverin. Muhammed Suresi: 4

İslamın yaklaşımı savaş esirlerini tutsak etmek ve savaş sonunda serbest bırakmak şeklindedir.

B) YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

İsrailliler kentteki bütün canlıları kılıçtan geçirip yok ettiler. Soluk alan bir tek kişiyi esirgemediler. Ardından Yeşu Hasor`u ateşe verdi.
Yeşu 11:11

Yahudilikte esir edilen şehirlerden bazılarındaki insanların tamamı öldürülmektedir.

Yehu adamlarına, “Bunları diri yakalayın!” diye buyruk verdi. Onları diri yakalayıp Beyteket Kuyusu yakınında kılıçtan geçirdiler. Öldürülenler kırk iki kişiydi. Sağ kalan olmadı.
2. Krallar 10:14

Görüldüğü gibi yahudiler sağ yakaladıklarını öldürmektedir.


C) IŞİD'İN YAKLAŞIMI:

IŞİD yakaladığı düşman askerlerini kılıçtan geçirmektedir.

4. KISMIN SONUCU:

SAVAŞ ESİRLERİNE MUAMELE açısından IŞİD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

SAVAŞ ESİRLERİNE MUAMELE açısından IŞİD akıdesi islam akıdesiyle ORTAK YÖNÜ BULUNMAMAKTADIR.

5- DİĞER DİNLERE KARŞI YAKLAŞIM:

A) İSLAMIN YAKLAŞIMI:

“Allah, sizinle din uğrunda savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayanlara iyilik yapmanızı ve onlara âdil davranmanızı yasaklamaz. Çünkü insaflı olanları sever Allah .” (el-Mumtahıneh, 8)

Yukarıdaki diğer ayetlerde görüldüğü kuran kafirlerden müslümanlara karşı savaşanlarla savaşmayı teşvik ederken, savaşmayanlara karşı iyilik yapılmasını emretmektedir.

B) YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

Altı gün çalışılacak; ama yedinci gün RAB`be adanmış Şabat`tır, dinlenme günüdür. Şabat Günü çalışan herkes kesinlikle öldürülmelidir.
Mısır'dan Çıkış 31:15

Diğer dinlerden olup da yahudiliğin geleneğine uygun hareket etmeyen herkes öldürülmektedir.

C) IŞİD'İN YAKLAŞIMI:

Kendisi gibi düşünmeyen ve kendisi gibi düşünmeyi kabul etmeyen herkesi öldürmektedir.

5. KISMIN SONUCU:

DİĞER DİNLERE YAKLAŞIM açısından IŞİD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

DİĞER DİNLERE YAKLAŞIM açısından IŞİD akıdesi islam akıdesiyle ORTAK YÖNÜ BULUNMAMAKTADIR.

6-KADINLARIN CİHADI:

A) İSLAMIN YAKLAŞIMI:

Bu konuda doğrudan bir ayet yoktur.


„Mültekal-Ebhur“ şöyle der:
„Bizim cihad yapmamız farz-ı kifayedir, bir kısım müslümanların katılmasıyla kâfi geliyorsa, diğerlerinden farz sakıt olur. şayet hepsi cihadı terk ederse hepsi de günahkâr olur. Cihad kadınlara, çocuklara, kölelere, körlere, yatalaklara ve kötürümlere normal zamanlarda farz değildir. Ancak düşman hücum ederse o zaman farz-ı ayn olur, yani herkese farz olur. Ve bu arada kadınlar kocalarının iznini almadan, köleler efendilerinin iznini almadan dahi cihada çıkarlar (yani savaş meydanına giderler…).“

Görüldüğü gibi cihad Normal zamanlarda erkeklere farz, kadınlara farz değildir. Ancak düşman üstün gelip müslümanları esir alma, şehirleri işgal etme tehlikesi başgösterdiği taktirde o zaman erkek-kadın, genç-ihtiyar herkese farz-ı ayn olur.


B) YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

53- bir kadın değirmenin üst taşını Avimelek`in üzerine atıp başını yardı.

54 Avimelek hemen silahlarını taşıyan uşağını çağırdı ve, “Kılıcını çek, beni öldür” dedi, “Hiç kimse, `Avimelek`i bir kadın öldürdü demesin.” Uşak kılıcını Avimelek`e saplayıp onu öldürdü.

Görüldüğü gibi kadınlar tarafından öldürülmek yahudilikte büyük kusur sayılmaktadır.

C) IŞİD'İN YAKLAŞIMI:

Kadınlar tarafından öldürülmektense savaşı kaybetmeyi tercih ederler!

6. KISMIN SONUCU:

KADINLARIN CİHADI açısından IŞİD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

KADINLARIN CİHADI açısından IŞİD akıdesi islam akıdesiyle ORTAK YÖNÜ BULUNMAMAKTADIR.

7- BAZI SUÇLAR VE CEZALARI:

A) İSLAMIN YAKLAŞIMI:

Hırsızlık eden erkek ve hırsızlık eden
kadın, suçları sabitleşince, yaptıklarının karşılığı ve Allah
tarafından kelepçek (caydırıcı bir ceza olmak üzere) ellerini kesin.
Allah, güçlüdür, hikmet sahibidir.
maide 38

İslam'da kural olarak el kesme vardır ama, istisnai bir durum olup uygulanmaz. Resulullah dönemimde de uygulanmamıştır.

B) YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

11 Eğer iki adam kavgaya tutuşur da birinin karısı kocasını dövenin elinden kurtarmak için gelip elini uzatır, öbür adamın erkeklik organını tutarsa,

12 kadının elini keseceksiniz; ona acımayacaksınız.

Bir hırsız bir eve girerken yakalanıp öldürülürse, öldüren kişi suçlu sayılmaz.
Mısır'dan Çıkış 22:2

Birlikte oturan kardeşlerden biri oğlu olmadan ölürse, ölenin dulu aile dışından biriyle evlenmemeli. Ölenin kardeşi dul kalan kadına gidecek. Onu kendine karı olarak alacak, ona kayınbiraderlik görevini yapacak.

C) IŞİD'İN YAKLAŞIMI:

El kesme cezasını uygulamaktadır.

7. KISMIN SONUCU:

BAZI SUÇLAR VE CEZALARI konusunda islam, yahudilik ve IŞİD uygulamaları biraz farklılaşmakta, biraz da benzemektedir.

8 - KISAS HÜKÜMLERİ


A) İSLAMIN YAKLAŞIMI:

178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır. Bakara 178

İslam'da kısas vardır.


B) YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

Acımayacaksınız: Cana can, göze göz, dişe diş, ele el, ayağa ayak.”
Yasa'nın Tekrarı 19:21

Kırığa karşılık kırık, göze göz, dişe diş olmak üzere, ona ne yaptıysa kendisine de aynı şey yapılacaktır.
Levililer 24:20

Yahudilikte kısas vardır.

C) IŞİD'İN YAKLAŞIMI:

IŞİD kısas hükümlerini uygulamaktadır.

8. KISMIN SONUCU:

KISAS hükümlerinin uygulanması bakımından islam, yahudilik ve IŞİD uygulamaları aynı temel mantıkla hareket etmektedir.

9- ELE GEÇİRİLEN ŞEHRİN YAKILIP YIKILMASI

A) İSLAMIN YAKLAŞIMI:

Böyle bir şey tanımlanmamıştır.

B) YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

11 İsrailliler kentteki bütün canlıları kılıçtan geçirip yok ettiler. Soluk alan bir tek kişiyi esirgemediler. Ardından Yeşu Hasor`u ateşe verdi.

Yeşu 10:11

Ele geçirilen beldenin yakılıp yıkılması yahudiliğe uygundur.

C) IŞİD'İN YAKLAŞIMI:

Ele geçirilen bazı beldeler yakılıp yıkılmaktadır.

9. KISMIN SONUCU:

ELE GEÇİRİLEN ŞEHRİN YAKILIP YIKILMASI açısından IŞİD akıdesi, yahudilik akidesiyle örtüşmektedir.

ELE GEÇİRİLEN ŞEHRİN YAKILIP YIKILMASI açısından IŞİD akıdesi islam akıdesiyle ORTAK YÖNÜ BULUNMAMAKTADIR.

10- IŞİD'İN MÜSLÜMAN OLDUĞUNU SÖYLEMESİ:

A) İSLAMIN YAKLAŞIMI:

8. İnsanlardan, inanmadıkları halde, "Allah'a ve ahiret gününe inandık" diyenler de vardır.
9. Bunlar Allah'ı ve mü'minleri aldatmaya çalışırlar. Oysa sadece kendilerini aldatırlar da farkında değillerdir.

İslama göre bir grup ya da kişi müslüman olmadığı halde bunu söylüyor olabilir.

B) YAHUDİLİĞİN YAKLAŞIMI:

Bir yahudi zorda kaldığında kendisini müslüman, hristiyan, ateist veya o an işine hangisi geliyorsa o dinden olduğunu iddia edebilir.

C) IŞİD'İN YAKLAŞIMI:

IŞİD müslüman olduğunu söylemektedir.

10. KISMIN SONUCU:

IŞİD'in müslüman olduğunu söylemesi durumunda İSLAM ve yahudilik kıstaslarına göre bu durum onların müslüman olduğunu göstermez.

TÜM SONUÇLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ:

Burada incelenen 10 konu başlığının sonuç kısmında;

1- CİHADA (SAVAŞA) BAŞLAMAK, 2-İNSANLARIN KAFASINI KESMEK, 3-SİVİL KATLİAMI, 4- SAVAŞ ESİRLERİNE MUAMELE, 5- DİĞER DİNLERE KARŞI YAKLAŞIM, 6-KADINLARIN CİHADI, 9-9- ELE GEÇİRİLEN ŞEHRİN YAKILIP YIKILMASI, konularında IŞİD ile yahudilik bire bir örtüşmektedir. İslamla taban tabana zıt veya islamla bağdaşmamaktadır.

7- GENEL SUÇLAR VE CEZALARI, 8 - KISAS HÜKÜMLERİ, 10- IŞİD'İN MÜSLÜMAN OLDUĞUNU SÖYLEMESİ konularında IŞİD'in davranışları hem yahudilikle, hem islamla örtüşmektedir.

BU DEĞERLENDİRMELERE GÖRE;

7 konuda IŞİD'in tavrı yahudilikle bire bir örtüşmekte, dolayısıyla IŞİD %70 oranında yahudiliğe bire bir benzemekte, aynı zamanda islama %70 oranında taban tabana zıt olmaktadır.

3 konuda IŞİD hem islami, hem de yahudi tavrı sergilemekte, dolayısıyla %30 oranında islam ve yahudilikle benzeşmektedir.


IŞİD'İn tüm eylemleri yahudiliğe uygundur.

ışid'in az sayıdaki bazı eylemleri islamla örtüşmektedir.


SONUÇ olarak IŞİD yahudi dinine göre davranan bir örgüttür.

NOT. Bu çalışma tarafıma aittir, kaynak gösterilmek şartıyla kullanılabilir. Emeğe saygı.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Son Düzenleme: 01-12-2015, Saat:03:36 PM, Düzenleyen: Allame Reloaded.
Profesör
RE: IŞİD'in Yahudi Olduğunun Teolojik Kanıtları
Pek konu ile alakası yok ama
Ali Kuzu nun derin dünya devleti adlı kitabını okumanızı öneririm.
Araştırmalar derin,tespitler yerli yerinde.

eyvallah genç.
.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Acemi Üye
RE: IŞİD'in Yahudi Olduğunun Teolojik Kanıtları
Yahudilerin armagedon savaşını erkenden başlatmaya çalışması ve Mesih'in gelmesi için uğraştıklarını herkes bilir. IŞİD'in şüphesiz Müslüman olmadığı aşikar. Faaliyetleri sizin de belirtiğiniz gibi ters düşmekte. Bunu anlamak için kanıtlara ihtiyaç yok. Ama yine de bilgiler için teşekkürler. Eğer IŞİD kendine çalışan bir devlet vasfına sahip olsaydı, eylemlerine Türkiye, Irak ve İran'dan başlardı. IŞİD'i yönetenler bunu göze alamazlar.
Bunu ilk beğenen sen ol.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren İslami Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.