tşk ederim Hayırlı olu inşallah
Teslim olmak müslüman kelimesinin anlamıdır benim bildigim göre...ilk şart teslim olmaktır müslümanlıkta..kayıtsız şartsız allaha teslim olmak kul olmak...teslim olmayı kalp ile benimsemek kendini tamamen allaha baglamak lazımdır bunun dşındaki tam teslimiyet değildir ..
bu konu ile alakalı çok uzun olmayan bir yazı paylaşmak istiyorum...
İnsanın ALLAH'a yönelik en temel vazifesi "kulluk"tur(555). Kulluğun tabiî bir gereği ise hiç şüphesiz teslîmiyettir. Binâenaleyh bu husus gerçekleşmeden ALLAH'a gereği gibi kul olmak mümkün değildir. Teslimiyet, zahirî tezahürler gerektirse de hakikatte kalb merkezli bir kavramdır. Hatta teslimiyet kalben benimsenmemiş ise Hak katında değersizdir. Nitekim şeklen teslim olduğunu ifade edenlerin Hak katında mümin sayılmayacakları Kur'ân'da açıkça beyan edilmiştir(556).
İslâm öncesi câhiliyye döneminde esleme fiili, bir kimsenin kendisi için çok değerli ve vazgeçilmesi çok güç olan bir şeyini, isteyen kimseye vermesi, teslim etmesi anlamına gelirken, Kur'an'daki kullanımlarında söz konusu esas mânadan tümüyle farklı olmamakla birlikte daha ziyade, kişinin kendisini bilerek ve içtenlikle ALLAH'ın irâdesine teslim etmesi anlamında kullanılmıştır (557). Buradan hareketle denilebilir ki müslüman Hakk'a teslim olan kimsedir. Hakk'a teslim olmak ise mâsivâ esaretinden kurtulmak demektir. Kur'an'da tavsif edilen gerçek kulluk da bu olmalıdır.
ALLAH'a teslîmiyetin lüzumunu vurgulayan çok sayıda âyetten bahsetmek mümkündür. Bu sebeple burada ilgili âyetlerin tamamına yönelik bir değerlendirmede bulunmak yerine, kalbin ALLAH'a yönelişi bakımından teslimiyetin önemini vurgulayan bazı âyetlerle yetineceğiz.
Şu âyetler, teslîmiyetin önemini çarpıcı bir üslupla ortaya koymaktadır:
"Halbuki her kim ihsan duygusu içinde (muhsin olarak) varlığım ALLAH'a teslim ederse, bir insanın sarılabileceği en sağlam kulpa sarılmış olur"(Lokman Sûresi 31/22).
"İhsan duygusu içinde daima iyi şeyler yaparak kendini büsbütün ALLAH'a teslim etmiş olan ve her türlü batıldan yüz çevirerek İbrâhim( Peygamber)in dinine uyan kimsenin dininden daha güzel din sahibi kim olabilir?"(en-Nisa 4/125).
"İlahınız bir tek ilahtır. Yalnız O'na teslim olun..." (el-Hacc 22/34).
Kur'ân-ı Kerim, teslîmiyetin müşahhas örneği olarak Hz. İbrahim'den sıkça bahseder ve hatta onu izinden gidilmesi gereken bir önder olarak bu ümmete takdim eder (558). Zira o, ALLAH'a teslim olmayı cân-u gönülden arzu etmiş (559), Rabbinin "teslim ol" çağrısına "Âlemlerin Rabbine teslim oldum" diyerek bütün varlığıyla icabet etmiş (560) ve bu sayede "ALLAH dostluğu"na nail olmuş (561) ulu'1-azm bir peygamberdir.
Bu teslimiyet başarısının temeli, hiç şüphesiz itiraz illetinden kurtulmuş ve teslîm olmuş bir gönüldür. Nitekim Kur'ân bu gerçeğe, "O (İbrahim Peygamber) Rabbine selim bir kalb getirmişti"(es-Saffât 37/84) beyanıyla işaret etmiştir.