ذم التأويل
Zemmu't-Te'vil
فِي بَيَان مَذْهَبهم فِي صِفَات الله تَعَالَى
YÜCE ALLAH,IN SIFATLARI HAKKINDA SELEF,İN MEZHEBİ,NİN AÇIKLANMASI HAKKINDA
وَمذهب السّلف رَحْمَة الله عَلَيْهِم الْإِيمَان بِصِفَات الله تَعَالَى وأسمائه الَّتِي وصف بهَا نَفسه فِي آيَاته وتنزيله أَو على لِسَان رَسُوله من غير زِيَادَة عَلَيْهَا وَلَا نقص مِنْهَا وَلَا تجَاوز لَهَا وَلَا تَفْسِير وَلَا تَأْوِيل لَهَا بِمَا يُخَالف ظَاهرهَا وَلَا تَشْبِيه بِصِفَات المخلوقين وَلَا سمات الْمُحدثين بل أمروها كَمَا جَاءَت وردوا علمهَا إِلَى قَائِلهَا وَمَعْنَاهَا إِلَى الْمُتَكَلّم بهَا
İbn Kudame rahımehullah der ki; Selefin Mezhebi Yüce Allah,ın kendisini ayetlerinde indirdiklerinde ve Rasülü,nün dilinde vasfettiği isim ve sıfatlara hiçbir ziyade ve noksan yapmadan onları aşmadan zahirine muhalif şekilde tefsir ve tevil etmeden mahlukatın sıfatlarına muhdes varlıkların isimlerine alametlerine benzetmeden iman etmektir.Bilakis (Selef) bu isim ve sıfatları geldiği şekilde kabul edip onların ilmini ve manasını kendi hakkında söyleyen (Allah,a) havale etmişlerdir.
وَقَالَ بَعضهم ويروى ذَلِك عَن الشَّافِعِي رَحْمَة الله عَلَيْهِ آمَنت بِمَا جَاءَ عَن الله على مُرَاد الله وَبِمَا جَاءَ عَن رَسُول الله على مُرَاد رَسُول الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم
Onlardan biri Şafii rahmetu,llahi aleyh,den rivayet edildiğine göre şöyle dedi; Allah,tan gelene Allah,ın muradı üzere iman ettim Yine Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem,den gelene de Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem,in muradı üzere iman ettim.Ibn Kudame.17.18
DEVAM EDECEKTIR INS