You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Sigaranın bağımlılık yaptığı için haram olduğunu söyleyenlere gönderme

Sigaranın bağımlılık yaptığı için haram olduğunu söyleyenlere gönderme

هل أنا حقاً أنا ؟
Sigaranın bağımlılık yaptığı için haram olduğunu söyleyenlere gönderme
Bağımlılık yapan her şeyin haram olduğunu söyleyenlerin tezini çürüten bir rivayete rastladım:

Ömer radıyallahu anh şöyle dedi: "Etten sakının. Çünkü onun hamr (içki) gibi tiryakiliği var. Ayrıca Allah, eti çok yiyen aile halkına buğzeder."
Hadisin isnadı Mevkuf olarak Sahihtir. Malik (2/935) Ebu Davud, kitabuz zuhd sayfa 51, no:47 İbn Ebi şeybe musannef 5/567, İbn ebid dünya 285

Görüldüğü gibi tiryakilik bakımından et, içki menzilinde görüldüğü halde haram kılınmamıştır. Bu da gösteriyor ki bağımlılık yapan her şey haram değildir.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Son Düzenleme: 30-04-2016, Saat:05:02 PM, Düzenleyen: kalemşör.
General
RE: Sigaranın bağımlılık yaptığı için haram olduğunu söyleyenlere gönderme
Camide bile sünneti ihya edemeyen bir toplumdan siz ne bekliyorsunuz bilmem; ama benim hiçbir beklentim yok!
Bunu ilk beğenen sen ol.
هل أنا حقاً أنا ؟
RE: Sigaranın bağımlılık yaptığı için haram olduğunu söyleyenlere gönderme
Elbette Mevkuf haberler bizim için hüccet değil zaten ben bu haberle ihticac etmiyorum ben bunu ibahaya ziyade olarak zikrediyorum. "bağımlılık yapan şeyler haramdır" diye bir nass olmadığı için, bir şey bağımlılık dahi yapsa bu gerekçe ile haram olduğuna hükmedilemez. Yani ben zaten mubah olan bir şeyin beyanı sadedinde bir sahabi kavli gösteriyorum. Bu ise ibaha olarak ortada olan bir hükmü pekiştirir, tekid eder.
Mesela bazı alimler istimnanın haram olduğuna dair bir nass yoktur Mübahtır, hasanı Basri de böyle demiştir derler. Bununla ibaha olarak tespit edilmiş bir hükmü örneklendirmiş olurlar.
Eğer İbn Ömer "et içki gibi tiryakilik yapıyor onu caiz görmüyorum" deseydi ben de bunu aktarsaydım o zaman Mevkuf bir haberi delil getirmiş olurdum çünkü et aslen Mübah olduğu halde sahabi kavli ile onu men etmiş olurdum. Keza çalgı aletinin haramlılığına sahabe kavli ile delil getirdikleri gibi ila ahir..

Ayrıca burada başka bir bahs daha var. Ben İbn Ömer'in bu kavline itiraz eden başka bir sahabi de bulamadım bu durumda sukuti bir icma sabit olmuş oluyor. Ala kulli hal ortada sair sahabiler tarafından kendisine muhalefet edilmeyen bir sahabi kavli var. Mezhep imamların çoğu
Böyle bir icmayı şer'i delil niteliğinde görürler.
Fakat biz zahiriler bunu da kati bir delil olarak kabul etmeyiz.
Bunu ilk beğenen sen ol.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren İslami Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.