You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?

Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?

Cezalı Üye
Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?
Kadının tek başına şahitliği kabul edilmez mi?
Bunu ilk beğenen sen ol.
Cezalı Üye
RE: Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?
Kur'an'da neden böyle bir eşitlik anlayışı var?
Bir erkek ve yanına iki kadın şahit aranacak.
Şimdi soru, ya o bir erkekte bulunamaz ise?Kıstasımız nedir? Hiç erkek yoksa 4 kadın mıdır bu ayetin açılımı?
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yönetici
RE: Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?
Diğerleri iyi vatandaş, İslam iyi insan yetiştirmeyi amaçlar.


Herkes aynı fikirdeyse,
hiç kimse yeterince
düşünmüyor demektir.
Mevlana
Bunu ilk beğenen sen ol.
Cezalı Üye
RE: Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?
Sağol abi peki kadın birebir mağdur olduğu bir durumda ikinci şahiti mi araması gerekiyor acaba

linke baktım karışık anlatmış zaten Süleymaniye vakfı hakkında iyi izlenimlere sahip değilim millet ak derse bunlar kara diyor
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yönetici
RE: Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?
Diğerleri iyi vatandaş, İslam iyi insan yetiştirmeyi amaçlar.


Herkes aynı fikirdeyse,
hiç kimse yeterince
düşünmüyor demektir.
Mevlana
Bunu ilk beğenen sen ol.
Cezalı Üye
RE: Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?
“...Böylesi, şahitlik için daha sağlamdır...” ifadesi, borcu yazıyla tespit açısından da şahitlik nisabı açısından da değerlendirilebilir. “Daha sağlam” sözü “sağlam”ın karşıtıdır. Sağlam olan iki şey karşılaştırılınca birine daha sağlam denebilir. “Bir erkek ile iki kadının şahitliğine” daha sağlam deniyorsa, bu şarta uyulmadan yapılan şahitliğin sağlam sayılması gerekir.


Tamam Orada saçma bir soru sormuşumo linkte ayetin daha sağlamdır ifadesine yer vermiş peki bu kesinlikle bu şekil olacak diye bir ifade mi arzetmiyor mu demektir? Yani eşit de olabilir. Böyle yapmanız daha makuldur mu demek istiyor?
Bunu ilk beğenen sen ol.
Yönetici
RE: Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?
İlk soruların işin hikmetine dairdi onlara cevap verebildim fakat fıkhi konularda yeterli değilim, konunun ayrıntısını-fıkhi boyutunu bilmiyorum.
Diğerleri iyi vatandaş, İslam iyi insan yetiştirmeyi amaçlar.


Herkes aynı fikirdeyse,
hiç kimse yeterince
düşünmüyor demektir.
Mevlana
Bunu ilk beğenen sen ol.
Profesör
RE: Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?
Kadın,erkeğe göre daha zayıftır.tehdit edilip,korkutulup şahitlikten vazgeçmesi sağlanabilir.
iki kadının şahitliğinin kabul edilmesi böyle durumlarda gereklidir.
birisi baskıya uğrarsa,korkutulursa diğeri şahitlik edebilir.
.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Cezalı Üye
RE: Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?
Teşekkür ettim
Kadının daha zayıf olması evrensel bir kural değil? Ne kadınlar var gülücük
Bunu ilk beğenen sen ol.
Profesör
RE: Şahitlikte iki kadının bir erkeğe denk tutulması konusunu açıklar mısınız?
erkeğe göre daha narindir,daha naiftir vs demek istemiştir gülücük
yoksa;
yasadıklarına ve yasatılanlara bakacak olursak erkekten kat kat daha güçlü ve dayanıklı ve daha metanetli oldugu yadsınamaz bir gerçek.
.
Bunu ilk beğenen sen ol.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren İslami Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.