Her nefis ölümü tadacaktır. Sonunda bize döndürüleceksiniz. Ankebut-57
Bu dünya hayatı sadece bir eğlence ve oyundan ibarettir. Asıl hayat ahiret yurdundaki hayattır. Keşke bilseler! Ankebut-64
Ruh Ölmez, Ölü İşitir
Ruh Ölmez, Ölü İşitir
1) Ayni seyhulislam ibni teymiyye mecmuul fetewa da soyle diyor:
"Kuran ister melek ister peygamber,ister bir baskasi olsun Allah dan baskasina yakarmayi yasaklamaktadir.Cunku boyle bisey sirktir ve sirke goturen bir yoldur.e
Hayatlarinda ve huzurlarinda hic bir peygamber ve salih kula yakarilmamistir.Cunku bu zat boyle yapani hemen engeller.Vefatindan sonra onlara duada bulunulmasi onlari sirke dusurecek bir tuzaktir!
Yine baska bir yerde devam ediyor seyh :
"Peygamberler ve salihlerde boyledir.Onlar her ne kadar kabirlerinde diri olsalar ve yasayanlar icin dua ettikleri dusunulse de hickimsenin onlardan bunu istemesi caiz degildir.Seleften hickimse boyle bisey yapmamistir."
Evet bende bunu yazan arkadasa soruyorum olulerin isittigini kabul etsek bile onlara dua edilip sefaat istenecegine dair sahabeden bir tane ornek getirebilir misin?
2) Getirdigin deliller dogru olmakla beraber anlayisin yanlis.Nitekim o ayetlerin tefsirine bakarsan daha iyi anlayacaksin ki ; Ayeti bizim anladigimiz sekille anlamaya bir mani yok.Allahu teala gercekten isitmedikleri icin oluleri yasayan kafirlere benzetmektedir.Bu benzerlikten su anlasilir: Kendisine benzetilenler -yani kabirdeki oluler-isitmezler.Ayni zeyd cesurlukta aslan gibidir orneginde aslanin kendisinden cok daha cesur olmasina ragmen Zeyd'in ona benzetilmesinde oldugu gibi...O ayetlerde boyledir..
Eger soz konusu yasayan kafirler olsaydi da kabirdeki olulere benzetilseydiler o zaman kabirde yatan olulerin isitmedigi tezi dogru olmazdi..
3) İste rabbiniz Allah dir.Mulk Onundur.Onu birakipta kendilerine yalvardiklariniz ise bir cekirdek kabuguna bile sahip degiller.
Eger onlara yalvarsaniz sizin yalvarmanizi isitmezler.Faraza isitseler bile size cevap veremezler.( Fatir suresi )
Bu ayet acikca musriklerin Allah dan ayri olarak kendilerine yalvardiklari olmus evliya ve mubarek sahislarin isitmedigini gostermektedir.
4)Hz.Omer hadisi Hz.aiseye anlatilinca o soyle diyor:
"Onlar suan onlara soyledigim seyin gercek oldugunu biliyorlar." sonra su ayeti sonunda kadar okudu "Sen olulere isittiremezsin!"
Buhari Fethul bari- Nesai -Ahmed
İmam Kurtubi diyor ki Aisenin (r.a) bu sozunde apacik delil vardir.
Nitekim sahabede oyle yapmamis midir?
Rasulullah in a.s musriklerin olulerine seslenmesini duyduklarinda hemen:
"Kendilerinde ruhlari bulunmayan su cesetlere ne soyluyorsun?" dememisler midir..
Bedir kuyularina atilan musriklerin isitmesi sadece onlara has bir isitmedir.Rasulullah "suan " demistir. Diger taraftan sahabenin sozlerinden anlasilidigi uzere esas olan olunun isitmedigidir.
Onlarin isitmesi bir mucizeydi ve kimse tekrar olacagini soyleyemez.
5) Rasulullah hadisinde yukarda da yazmissiniz..
" Allah in yeryuzunde dolasan melekleri vardir.
Ummetimin selamini bana ulastirirlar."
Bu hadis size degil bize delil olur.Demek ki Rasulullah a.s selam verenlerin selamini kendisi almiyor.Eger kendisi isitseydi ulastiracak aracilar olmaz di !?
Durum boyle olduguna gore yani selami isitmedigine gore kendisine soylenen sozu hic isitmez.
6) Ayak seslerini isittikleri hadisi hakkinda ise alimler diger hadisi de buna ekleyerek "Kul kabrine koyulup insanlar ondan uzaklastiginda onlarin ayak seslerini duyar.Sonra 2 melek gelir."
Hadiste soru sormak icin 2 melegin geldigi bahsediliyor.Yoksa bu genellestirilemez.Hanefi alimlerinden İbn Humam da bu gorustedir.
Sahih olan bazi hadisler boyle coguda zayif zaten onlara deginmiyorum.
7)Usulul Fiqh da ki "Az olan cok olana gore istisnadir." veya "Ozel durum genel durumdan ayri tutulur" kuralina gore o hadisleri istisna tutmak gerekir.
8) İsitmiyor diyen var mi bi alim var mi muhaddis demeniz ise tam bir cahil cesareti dogrusu.Kitabi okursaniz goreceksiniz ki hanefi alimlerinin ,ibni hazmin,safilerden imam nevevinin,maliki.mezhebinin ilk imamlarindan mazirinin,baci nin kadi iyadin hepsi bu goruste..ve daha benim aklima gelmeyenler.
Lakin is Direk Rasullullah ' a (a.s) bana sefaat et demek caiz degildir..Allah a dua ederek " Allahim beni Rasulullahin sefaatine nail kil demek gerekir.."Yani suud telefilerini savunmak icin soylemiyorum bunlari ..Bizim universitedeki hocalar bile bunu acik acik soyluyor bunu.. Allah hepsinden razi olsun Seyh Muhammed b.Abdulvahhab ve torunlarinda nispet etmeniz gercekten komik..Bugunki suud dan da beridir seyh
Vahhabi dediginiz insanlarin kitaplarini hic acip okudunuz mu? Neyin mucadelesini vermisler? Kimlerin kitaplarini serh etmis aciga cikarmislar..Bu ummeti sirk batakligindan kurtarmak icn neler sarf etmisler?..On yargili olup ingiliz ajani bilmemne demeyi birakin da artik bi kitabini alip okuyun..neyin iftira.neyin hakikat olduguna kendiniz karar verin.
herkesın kendıne gore kuran ve sunnet anlayısı oldugu ıcın dın ıle ılgılı her konu tartısılıyor.
"Rabbimin hakkı için söylüyorum ki, siz beni onlardan daha iyi işitmezsiniz, ama cevap veremezler."[Buhari, Müslim]
Hz.Ömer (ra)
bu konu ıle ılgılı hadısler de mevcut.
bu durumda ısıtır mı demelıyız ısıtmez mı demelıyız?
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi