You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Ramazan demeyin,Ramazan Ayı deyin diye hadis varmı?

Ramazan demeyin,Ramazan Ayı deyin diye hadis varmı?

Uzman
Ramazan demeyin,Ramazan Ayı deyin diye hadis varmı?
لا تَقُولُوا رَمَضَانُ ، فَإِنَّ رَمَضَانَ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ ، وَلَكِنْ قُولُوا : شَهْرُ رَمَضَانَ

Beyhâki ,Sünenül Kübra'sında zayıf bir senedle şu hadisi naklediyor: (Ramazan ayına) Ramazan demeyin.Çünkü Ramazan Allah azze ve celle'nin esmasındandır.Fakat (Ramazan demek yerine) Ramazan ayı deyin.(Beyhâki,Sünenül Kübra,Kitabus-Siyam,no:7304,7712)

وَرُوِيَ ذَلِكَ ، عَنْ مُجَاهِدٍ ، وَالْحَسَنِ الْبَصْرِيِّ ، وَالطَّرِيقُ إِلَيْهِمَا ضَعِيفٌ .

Beyhakî diyor ki : Mücahid ve Hasenul Basrîden nakledilen iki tarik de zayıftır.

َقَدِ احْتَجَّ الْبُخَارِيُّ لِجَوَازِ ذَلِكَ بِعِدَّةِ أَحَادِيثَ

وَقَدْ تَرْجَمَ النَّسَائِيُّ لِذَلِكَ أَيْضًا فَقَالَ : " بَابٌ الرُّخْصَةُ فِي أَنْ يُقَالَ لِشَهْرِ رَمَضَانَ : رَمَضَانُ " ، ثُمَّ أَوْرَدَ حَدِيثَ أَبِي بَكْرَةَ مَرْفُوعًا : " لَا يَقُولَنَّ أَحَدُكُمْ صُمْتُ رَمَضَانَ وَلَا قُمْتُهُ كُلَّهُ " وَحَدِيثَ ابْنِ عَبَّاسٍ : [ ص: 136 ] عُمْرَةٌ فِي رَمَضَانَ تَعْدِلُ حَجَّةً وَقَدْ يُتَمَسَّكُ لِلتَّقْيِيدِ بِالشَّهْرِ بِوُرُودِ الْقُرْآنِ بِهِ حَيْثُ قَالَ : شَهْرُ رَمَضَانَ مَعَ احْتِمَالِ أَنْ يَكُونَ حَذْفُ لَفْظِ " شَهْرٍ " مِنَ الْأَحَادِيثِ مِنْ تَصَرُّفِ الرُّوَاةِ ، وَكَأَنَّ هَذَا هُوَ السِّرُّ فِي عَدَمِ جَزْمِ الْمُصَنِّفِ بِالْحُكْمِ ، وَنُقِلَ عَنْ أَصْحَابِ مَالِكٍ الْكَرَاهِيَةُ ، وَعَنِ ابْنِ الْبَاقِلَّانِيِّ مِنْهُمْ وَكَثِيرٍ مِنَ الشَّافِعِيَّةِ إِنْ كَانَ هُنَاكَ قَرِينَةٌ تَصْرِفُهُ إِلَى الشَّهْرِ فَلَا يُكْرَهُ ، وَالْجُمْهُورُ عَلَى الْجَوَازِ . وَاخْتُلِفَ فِي تَسْمِيَةِ هَذَا الشَّهْرِ رَمَضَانَ فَقِيلَ : لِأَنَّهُ تُرْمَضُ فِيهِ الذُّنُوبُ ، أَيْ : تُحْرَقُ ؛ لِأَنَّ الرَّمْضَاءَ شِدَّةُ الْحَرِّ ، وَقِيلَ : وَافَقَ ابْتِدَاءُ الصَّوْمِ فِيهِ زَمَنًا حَارًّا ، وَاللَّهُ أَعْلَمُ .


İmam Mücahid ,İmam Malik ve Ashabı : Sadece Ramazan denilmesinde kerahet vardır.Ramazan ayı denilmesi gerekir.''demişlerdir.

İmam Buhari,İmam Nevevî,İbn Hacer,Nesai gibi Alimlere göre sadece Ramazan denilmesinde bir sakınca yoktur.

İbn Kudame : Şehru Ramazan(Ramazan ayı) denilmesinin Müstehaptır(güzeldir) demektedir.

Şevkâni de: Çeşitli sahih hadislerde Resulullah(sav) , sadece Ramazan ifadesini kullanmıştır. Ay kelimesini kullanmamıştır.''demiştir

Nesaî de , Ramazan ayı ile ilgili hadisin babında ''Ramazan ayına Ramazan denilmesinin ruhsatı'' diye bab açmıştır.


İbn Hacer bütün görüşleri sıraladıktan sonra şöyle der : Cumhura(Alimlerin büyük çoğunluğuna) göre (Sadece Ramazan demek) Caizdir.


(Ramazan ayı demek ise müstehaptır.Güzeldir.Çünkü Kuranı Kerimde Yüce Allah ''Şehru Ramazan(Ramazan ayı) ifadesini kullanır''


Bunu ilk beğenen sen ol.
Forumcu
RE: Ramazan demeyin,Ramazan Ayı deyin diye hadis varmı?
Alıntı:İmam Buhari,İmam Nevevî,İbn Hacer,Nesai gibi Alimlere göre sadece Ramazan denilmesinde bir sakınca yoktur.

yes
Bunu ilk beğenen sen ol.
Cezalı Üye
RE: Ramazan demeyin,Ramazan Ayı deyin diye hadis varmı?
ALLAH ne diyor ona bakmak lazim çünkü dogru olan O'nun söyledigidir.

Allah
Şehru Ramazân diyor, شهر رمضان:

Şehru Ramazân ki onda o okuma indirildi (2:185)
Şehru Ramazân ellezî ünzile fîhi el-kur'ân

Buradaki hi
97:1'deki "Kadir gecesi"dir:

Biz onu Kadir gecesinde indirdik, inna enzelnâhu fî leyletil kadr.

Yani
Allah'in 2:185'te sözünü ettigi Şehru Ramazân
29.5 gün süren 1 ay degil
1 tek... gecedir.

ŞEHR
kamerin en dolu görüntüsüdür,
DOLUNAY.

ŞEHRU RAMAZÂN: Ramazân dolunayı.

1 tek
gece.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Cezalı Üye
RE: Ramazan demeyin,Ramazan Ayı deyin diye hadis varmı?
"Şehr"in bir anlami da 29.5 gün degil mi?

Elbette. Örnegin Tevbe 2'de müsriklere süre veriliyor, 4 şehr (erbeate eşhur). 4 tane "29.5 gün"dür bu. O halde 4 şehr = 4 ay. ŞEHR = ay.

Ama 2:185'teki ŞEHR baska.
O, "dolunay"dir
yani dolunay gecesi.

Çünkü
ayetin devaminda
şu söyleniyor:

"O şehr"i görenleriniz onu savmlasinlar
فمن شهد منكم "الشهر" فليصمه


Eger ŞEHR burada
29.5 gün olsaydi

o 29.5 günü önce görecek
sonra savmlayacaktik.

Ama bu imkansiz. Çünkü Ramazân hilalini gördügümüzde AYIN BiRiNCi GÜNÜ sona ermistir ve biz o günü savmlamadan geçirdik.

Ramazân ayindan sonra telafi ediyoruz. Iyi ama bu bizim haddimiz mi?

17:78'de Allah
"Gecenin karanligina kadar namazi KIL"
buyuruyor, الي غسق الليل.

Aksam namazimizi gecenin karanligindan sonra kilmak haddimiz midir ki
Ramazan savmimizi Ramazândan sonra eda etmek haddimiz olsun?

Allah ne diyorsa ona razi olacagiz, onu yapacagiz. Haddimizi aşmayacagiz.

Allah
"O hilali görenleriniz onu savmlasinlar demiyor
"O şehri görenleriniz onu savmlasinlar" diyor.

ŞEHR baska
HiLAL baska.

ŞEHR "dolunay"dir,
HiLAL hilal.

Kaç gün?

Yüce Allah
onu da "ma'dûdât" diyerek
açiklamis.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Cezalı Üye
RE: Ramazan demeyin,Ramazan Ayı deyin diye hadis varmı?
Ma'dûdât el parmaklariyla sayilabilen demek.
Kaynak: Dr Ayman. Onun da kaynagi Arapçanin kadim sözlükleri, örnegin El-Vâsit:

Arapçanin kadim sözlükleri,
örnegin El-Vâsit,
"ma'dûtât"i el parmaklariyla sayilabilen diye tarif ederler: مَعْدُودٌ عَلَى رُؤُوسِ الأَصَابِعِ.

Her ne kadar parmaklarla 1 000'e kadar bile sayilabilirse de akla uygun gelen sayi o degildir.

Eger El-Vâsit
bir insanin EL VE AYAK parmaklari deseydi akla gelen sayi 20 olurdu;
ÜÇ iNSANIN el parmaklari deseydi 30 olurdu.

Eger insanlar bir ön yargiya saplanip kalmadilarsa
"el parmaklari ile sayilabilen"den cikaracaklari anlam
10'dur.
Bunu ilk beğenen sen ol.
Son Düzenleme: 11-03-2015, Saat:07:17 AM, Düzenleyen: Hasan Akcay.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren İslami Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.