Hanifiler’den Mahmud el-Alusi bu ayeti tefsir ederken şöyle demiştir: Allah Teala’yı ve O’nun yaratıcılığını ikrar edip de aynı zamanda herhangi bir şekilde şirk işleyen kimseler de ayette sözü edilen kimselere dahildir.Mesela kabirlere tapanlar onlara adakta bulunanlar ve kabirde olup da durumunu sadece Allah Teala’nın bildiği kimselerin fayda ve zarar vereceğine inananlar gibi ki böyleleri bügün pek çoktur.(Rühu’l-Meani/13/67)
Yine Alusi şöyle der: Pek çok insan gördüm ki bunlar ölmüş kimseler anılınca neşelenirler onlardan medet umarlar onlardan talepte bulunurlar onlar hakkında kendi arzularına ve inaçlarına uygun uydurma hikayeleri dinleyince çoşarlar bu hikayeleri anlatan kimselere saygı gösterirler Yalnızca Allah Teala anılınca ve tasarruf yetkisinin sadece O’na ait olduğu söylenince de neşeleri kaçar canları sıkılır.
Kendilerine bunu hatırlatan kimselerden de nefret ederler ve ona çirkin ithamlarda bulunurlar.Nitekim ben bir gün sıkıntılı bir haldeyken ölülerden yardım isteyerek :Ey filan bana yardım et diyen: birisine şöyle dedim :Ey Allah’ım bana yardım et: çünkü Allah’u Teala şöyle buyurmuştur.
Kullarım sana Beni sorduğunda Ben çok yakınım Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm O halde (kullarım da) benim davetime uysunlar ve Bana inansınlar ki doğru yolu bulalar (Bakara/186)
Bunun üzerine adam kızdı Daha sonraları benim hakkımda Evliyayı inkar ediyor dediğini duydum Yine bazılarının da şöyle dediklerini işittim Veli duaya Allah Teala’dan daha çabuk karşılık verir Bu söz gerçekten küfürdür Yüce Allah’tan bizi hak yoldan sapmaktan ve azgınlıktan korumasını dileriz.( Rühu’l-Meani/11/24)