Alıntı:Hz. Cabir İbnu Abdillah (radıyallahu anh) anlatıyor:
"Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm) bize köpekleri öldürmeyi emrettiler. (Bunun üzerine biz) çölden gelen kadına refakat eden köpeğe varıncaya kadar (bütün köpekleri) öldürdük. Sonra (aleyhissalâtu vesselâm) köpekleri öldürmeyi yasakladı ve:
"Halis siyahını (ve gözlerinin üstünde iki nokta gibi beyazı olan) iki noktalısını öldürün, zîra o şeytandır!" buyurdular.
İbnu Ömer (r.anh) anlatıyor: "Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm), köpeklerin öldürülmesini emrettiler ve onların öldürülmesi için Medine'nin etrafına haber saldılar."
Bu rivayetleri gözönüne alan Ahmed İbnu Hanbel ile bazı Şafiî alimler, halis, siyah köpeğin avcılıkta kullanılmasını uygun görmemişler ve Cabir (radıyallahu anh) hadisinin zahirini esas alarak: "Zîra siyah köpek şeytandır; helal olan av, şeytanın değil, köpeğin avladığıdır" demişlerdir. Fakat alimlerin ekseriyeti yani cumhur, siyah köpekle diğerleri arasında fark olmayacağına hükmetmiştir.
Hadiste ona şeytan denmesi, onların köpek olmadığını belirtmeye matuf değildir. Bundandır ki, beyaz gibi, siyah köpeğin de ağzını soktuğu kabın yıkanması gerekir. İmam Âzam, İmam Malik ve İmam Şafiî rahimehumullah'ın mezhebleri böyledir.
Alimler, siyah köpeğin şeytan olarak ifade edilmesinde zahirin maksud olmadığına, Kur'an-ı Kerim'de -mesela Nas suresinde- kötülüğü galebe çalan insanlara şeytan denmiş olmasını delil gösterirler. Allah böylelerine şeytan demiş ama öldürülmelerini emretmemiştir.
İbnu Abdilberr'e göre, zararlı olmadıkça hiçbir köpek öldürülmez. "Çünkü der Aleyhissalâtu vesselâm canlıları silaha hedef yapmayı nehyetmiştir. Üstelik köpeğe su vermenin faziletiyle ilgili hadis mevcuttur.
Hadiste: "Her ciğer sahibine su vermenin ecri vardır" buyrulmuştur."
İbnu Abdilberr, kanaatine fiilî durumu da şahid gösterir: "Her tarafta bunca alim ve dine aykırı işlere göz yummayan uyanık kimseler olduğu halde köpekleri öldürme adeti yoktur. Ben, Müslümanların hiçbir fakihinin, köpek beslemeyi adaleti cerheden, şahidliğe mani olan bir hal saydığını görmedim. Sadece Şâfiî mezhebi ihtiyaç yokken köpek beslemeyi haram saymıştır" der.
"Ebu Hurayra (radıyallahu anh) anlatıyor: "Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
"Fahişe bir kadın, bir kuyu başında susuzluktan dilini çıkarmış soluyan ve ölümle pençeleşen bir köpeğe rastladı. Hemen ayakkabısını çıkararak başörtüsüne bağlayıp hayvana su çıkardı. Bu sebeple kadının günahları affolundu."
(Buhari, Muslim)
3322- Ebu Talha'dan nakledildiğine göre Rasulullah(s.a.v.)şöyle buyurmuştur:
"İçinde köpek ve resim (suret) bulunan eve melekler girmez"
3323- Abdullah bin Ömer'den nakledildiğine göre Rasulullah (s.a.v.) köpeklerin öldürülmesini emretmiştir.
3324- Ebu Hurayra'den nakledildiğine göre Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
"Bekçi veya çoban köpeği dışında köpek bulunduran kimselerin amellerinden her gün bir kırat eksilir."
3325- Sufyan İbn Ebu Zuheyr eş Şenei şöyle dmeiştir : Rasulullah (s.a.v.) : " Bağını - bahçesini ve hayvanlarını korumak dışında bir maksatla köpek barındıran kimselerin amellerinden her gün bir kırat eksilir" buyurduğunu duydum.
Ravilerden Saib İbn Yezid, Sufyan İbn Ebu Zuheyr'e : "Bunu gerçekten Rasulullah'tan (s.a.v.) bizzat işittin mi?" diye sorunca;
Sufyan: "Evet, işte şu kıblenin Rabbine yemin olsun ki işittim!" demiştir.
(İbn Hacer el Askalani; Fethul Bari (Sahih-i Buhari şerhi) ; Bab Yaratılışın Başlangıcı, C. 6 s. 647 - 648)
66- Mutarrif b. Abdullah'tan , onun da Abdullah b. el-Mugaffel'den rivayet ettiğine göre, Peygamber (s.a.v.)köpeklerin öldürülmesini emretti.
Sonra da: "Köpekler ile neden ilgileniyorum ki ? dedi. Daha sonra şöyle buyurdu : "Köpek sizden birinize ait bir kabı yalayacak olursa , o kimse o kabı 7 defa yıkasın. 8.'sini ise toprağa bulayarak yıkayın "
(Muslim , Taharet, 93 ; Ebu Davud , Tahret , 37; Nesai , Taharet,52 , Miyah, 7 ; İbn Mace , Taharet ,31 )
Hz. Ebu Hurayra (r.anh) anlatıyor: " Rasulûllah (s.a.v.) buyurdular ki:
"Bir kaba, köpek banmışsa, onun temizlenmesi, 7 kere su ile yıkanmasına bağlıdır, hatta bunların ilki toprakla olmalıdır."
(Buhari, Vudu 33; Muslim, taharet 97, (279); Muvatta, Taharet 35, (1, 34); Ebu Davud, Taharet 37, (71, 72, 73); Tirmizi, Taharet 68, (91); Nesai, Miyah 7, (1, 176, 177). Kutub-i sitte : 3496)
Her nefis ölümü tadacaktır. Sonunda bize döndürüleceksiniz. Ankebut-57
Bu dünya hayatı sadece bir eğlence ve oyundan ibarettir. Asıl hayat ahiret yurdundaki hayattır. Keşke bilseler! Ankebut-64
Tasavvufun Tarifi !
Tasavvufun Tarifi !
1 milyondan fazla kişide Seyid olduğunu iddia ediyor..Türkiyeden malezyaya kadar.her yer hadis..her yer rivayet..
Ben Peygamberimizin hiç bir canlıyı öldürme emri vereceğine inanmıyorum...
Amcası hz.Hamza'nın ciğerini yiyenleri affeden öldürmeyen Allah resulu masum köpek ve kedi veya yılanları öldürme emrini vermeyeceğine adım gibi eminim...
Herşeyden önce 4 Halifenin hadis yazmayı ,toplamayı yasakaldığını ve sadece Muaviyenin hadis yazmayı,toplamayı para ödülü ile ödüllendirdiğini karşılaştırın...düşünün..
Ebu Hureyre muaviye ile birlikte gittiği hz. Ali!nin kalesi Kufe mescidinde Ashabım yıldızlara benzerler hangisine uyarsanız doğru yolunuzu bulursunuz rivayetini neden yaydığını düşününün...
Rivayetlerin hz.Peygamberin ölümünden 260 yılsonra kitaplaştırıldığını gözönünde bulundurun...
Sayın karadamla kütübüsittet ve Ebu hureyre rivayetlerine burada gerçek hadis demekle birşey kazanamazsın...
Eğer gerçek olduğunuz inanıyorsan Ateist sitelerine git oradaki dinsizleri müslüman et...
2 yıl ateistlerle her konuyu tartıştığımız bir forum vardı...
Sonunda ateistler kütübüsitte bizim can simidimiz ilerde müslümanlar bu kitabı yokeder saklayalım pozisyonuna geldiler...
Bende kütübüsitteyi ve kütübüsittenin yarısını oluşturan Ebu Hureyreyi reddeden bir pozisyona düşmek zorunda kaldım...
Burada müslümana müslümanlık öğretmek kolay...
Eğer kendine güveniyorsan ve insanları kurtarmayı seviyorsan Cesurkalem nete git rivayetere bir daha hadis dememeyi sana öğretecekelrine her türlü bahse girerim...
Buraya döndüğünde Ebu hureyreden nefreet edeceğine adım gibi eminim..
Tabiki gidip ateist olmazsan...
Bazı müslüman arkadaşlar ateist oldu..Lütfen kendine güvenmniyorsan gitme...
hadisin reddi için getirdiğiniz mazeret yine hadis nakleden kitaplardan geliyor, niye kabul ediyorsunuz, hangi usulle neye göre kabul ediyorsunuz söyleyebilir misiniz?
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi