03-12-2017, Saat:12:21 AM
RANDEVULAR ve CEP telefonları.
RANDEVULAR ve CEP telefonları.
Dünya milletleri içinde randevu konusunda en hassas toplum İsviçrelilermiş.
Bir hanımefendi anlatmıştı: Cenevre’de, randevusuna birkaç dakika geç gittiği için doktor kendisini kabul etmemiş, geri çevirmiş.
Bendeniz ziyaretleriyle fakirhanemi şereflendirecek kimselerden iki ricada bulunuyorum:
Birincisi TAM saatinde gelmek.
İkincisi: Cep telefonunu kapalı tutmak. (Sessize almayı kabul etmiyorum, mutlaka kapatacak.)
Bazıları beni randevu konusunda titiz olmakla vasıflandırıyor. Titizlik değil, dakikliktir. Gayet normaldir.
Misafirler saat ikide gelecek, onlar için güzel bir çay demletiyorum. Yarım saat gecikirlerse ne olur? Çay bayatlar, berbat olur.
Kendisinden yaşça ve mevkice büyük olan bir kimseyi bekletmek, ona dolaylı şekilde hakaret etmek ve aşağılamaktır.
“İşi mi var herifin, beklesin beeee!..”
Telefona gelince:
Bir büyüğü ziyaret ettiğinde telefonunu açık bırakmak, zırt zırt çaldırmak, konuşmak kabalıktır, nezaketsizliktir, farkında olmadan aşağılamak ve hakaret etmektir. Hiçbir görgülü insan bunu yapmaz.
Adam telefon manyağı olmuş, bağımlı olmuş, cihazı kapatamıyor… O zaman gelmesin.
**
Neticeleri görüp sebeplerini araştırmayan, düşünmeyen insanlar ve toplumlar pek cahildir.
**
Enflasyon bir neticedir. Onun sebepleri vardır. Fazla talep fazla tüketime sebep olur. Enflasyonu düşürmek için, halkın kanaatli bir hayat sürmesi, israfı engellemesi, talebi azaltması gerekir.
**
İnsan beyni, devamlı olarak faydalı kitaplar okumak, faydalı bilgiler edinmek suretiyle gelişir. Okumayanların beyni dumura uğrar, zekaları körleşir.
(Mehmet Ş. Eygi)