Forum Gündemi:

Konu Başlığı : Duştan sonra vücut ıslakken gusül abdesti almak.

*
Bu konu; tarihinde açılmış olup, 10 defa yorumlanmıştır.
Konu Sahibi : Muhammed Changg
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Çevrimdışı
Acemi Üye
*
48
mesajlar
18
konular
4
REP PUANI
Yeni Üye

Aug 2018
(Kayıt Tarihi)
Erkek
(Cinsiyet)
#1
15-05-2020, Saat:01:33 AM
Selamın aleyküm Arkadaşlar, duyduğum bilgiyi teyit etmek istiyorum. Duştan sonra vücut ıslakken gusül abdesti alırsak sadece niyet, ağza ve burna su vermek yetiyormuş. Doğru mu?
Çevrimdışı
Acemi Üye
*
48
mesajlar
18
konular
4
REP PUANI
Yeni Üye

Aug 2018
(Kayıt Tarihi)
Erkek
(Cinsiyet)
#2
17-05-2020, Saat:11:43 PM
Cevabı bilen kimse yok mu?
Çevrimdışı
Yönetici
*******
5,935
mesajlar
292
konular
5,263
REP PUANI
Jun 2015
(Kayıt Tarihi)
Erkek
(Cinsiyet)
#3
18-05-2020, Saat:10:50 AM
Aleykümselam.
Niyet etmeden önce ıslak olmak geçerli olmaz.
Niyetten sonra şartları yerine getirmek gerekiyor.
....


Herkes aynı fikirdeyse,
hiç kimse yeterince
düşünmüyor demektir.
Mevlana
Çevrimdışı
Üye
*
214
mesajlar
17
konular
190
REP PUANI
Yeni Üye

Nov 2016
(Kayıt Tarihi)
Erkek
(Cinsiyet)
#4
20-05-2020, Saat:11:16 AM
Alpi hocam bunu daha önce çok tartışmıştık.
Hanefi mezhebinde gusülde niyet farz olmadığından arkadaşın dediği usülde gusül geçerli diyebilirler.
Çevrimdışı
Acemi Üye
*
48
mesajlar
18
konular
4
REP PUANI
Yeni Üye

Aug 2018
(Kayıt Tarihi)
Erkek
(Cinsiyet)
#5
20-05-2020, Saat:11:29 AM
Tartışılan başlığı link olarak atabilir misiniz?
Çevrimdışı
Yönetici
*******
5,935
mesajlar
292
konular
5,263
REP PUANI
Jun 2015
(Kayıt Tarihi)
Erkek
(Cinsiyet)
#6
20-05-2020, Saat:02:16 PM
Her mezhepte niyet farzdır.
Hanefi mezhebinde niyetin dil ile söylenmesi farz değildir ama niyet farzdır.
Kalp ile niyet farzdır.
Vücut ıslatıldıktan sonra kalp ile niyetlenip eksik kalanları tamamlamak olmaz.
....


Herkes aynı fikirdeyse,
hiç kimse yeterince
düşünmüyor demektir.
Mevlana
Çevrimdışı
Yönetici
*******
4,734
mesajlar
596
konular
4,720
REP PUANI
Dec 2011
(Kayıt Tarihi)
Kız
(Cinsiyet)
#7
20-05-2020, Saat:05:10 PM
Yapılan ibadetin “sahih” olması ile “caiz” olması farklı şeylerdir.

Sahih olması yapılan ibadetin geçerli olduğunu gösterir.

Hanefi mezhebine göre niyet farz değildir, mesela kişi denize girse ağzına burnuna su girmiş olsa çıktıktan sonra “bu gusül olmuş olsun” dese gusül sahihtir yani geçerlidir.
Ama böyle gusle caiz diyemeyiz.

“Sahih” ve “Caiz” ayrımı biraz ince bi mevzu.
Sabret,    Şükret,    Seyret...
Çevrimdışı
Üye
*
214
mesajlar
17
konular
190
REP PUANI
Yeni Üye

Nov 2016
(Kayıt Tarihi)
Erkek
(Cinsiyet)
#8
21-05-2020, Saat:02:02 PM
Elbette biz de kimseye böyle bir gusül tavsiye edemeyiz. Hatta Alpi Hocam gibi benim de hiç içime sinmiyor; nasıl "niyetsiz amel olabilir" diye lakin biz ne fetva, ne de içtihat ehliyiz. Sadece okuduklarımızı naklediyoruz. Bize düşen budur.
Çevrimdışı
Yönetici
*******
4,734
mesajlar
596
konular
4,720
REP PUANI
Dec 2011
(Kayıt Tarihi)
Kız
(Cinsiyet)
#9
21-05-2020, Saat:03:00 PM
Bende sahih olabileceğini yani geçerli olduğunu söyledim zaten.
Sabret,    Şükret,    Seyret...
Çevrimdışı
هل أنا حقاً أنا ؟
*
5,259
mesajlar
477
konular
7,525
REP PUANI
Yeni Üye

Sep 2012
(Kayıt Tarihi)
Erkek
(Cinsiyet)
#10
21-05-2020, Saat:04:24 PM
niyetsiz yapılan bir amel İslâm dininde geçerli değildir, Allah subhanehu ve teala kitabında
وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ 98/5 ibadeti ihlas ile yapmayı emretmiştir, niyetsiz birisinin icra ettiği amel, mücerret bir fiildir; bu asla ibadet değildir. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem de "ameller ancak niyetlerledir" buyurarak amellerin sadece niyetle birlikte değer kazandığını ifade etmiştir. Bu görüş, mezheplerin kendisine nispet edildiği âlimlerin cumhurunun da inancıdır. bazı hanefiler mugalata yaparak bir kaç ibadet haricinde niyetsiz amelin geçerli olduğunu iddia etmişler, lakin mücerret rey'e dayanan bu iddia ümmet arasında tutunamamıştır, mukallit ve mutaassıp olanlardan başkası bunu savunamaz. hatta bazı hanefilere göre bir kişi kuyuya düşse - ki bu kişi bırakın niyet etmeyi, suya girmeyi bile irade etmemiştir- guslün geçerli olabileceğini söylemişler, bu sadece boş bir sözdür.



 


Hızlı Menü:


Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi